خبرهای داغ:
سردار ابراهیمی در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

امنیت پایدار نیازمند پلیس هوشمند است/پلیس مقتدر، در کنار مردم ایستاده است  

سردار ابراهیمی با بیان اینکه امنیت پایدار نیازمند پلیس هوشمند است، گفت: امروز پلیس مقتدر، در کنار مردم عزیز ایستاده است. کارکنان پلیس عملگرا هستند و با انگیزه ایثارگری وظایف خود را انجام می‌دهند.  
کد خبر: ۹۴۶۱۳۱۵
|
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱

سیزده کلانتری استان مجهز به سیستم برخط و هوشمند هستند 
قزوین_سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به دستگیری ها و کشفیات استان بیان کرد: ۵۰۲ فقره پرونده کلاهبرداری و ۳۰۴ فقره پرونده جعل در استان توسط همکاران عزیز پلیس در استان کشف شد.

وی گفت: در حوزه سرقت و کشفیات، ۴ هزار و ۸۵۲ فقره کشفیات سرقت در استان توسط همکاران پلیس کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: ۴ هزار و ۳۱۹ نفر سارق و مال خر در این خصوص در استان دستگیر شدند. آنچه که پلیس باید انجام دهد در قالب قانون انجام می دهد. در شش ماهه ابتدای سالجاری نسبت به شش ماه اول سال گذشته ده درصد افزایش داشته و ما منکر این موضوع نیستیم اما تلاش همکاران پلیس ما در این زمینه واقعا مثال زدنی است.

سردار ابراهیمی عنوان کرد: در سطح استان از ابتدای سال تا کنون بالغ بر ۱۳ هزار و ۴۲۶ نفر دستگیری انواع متهمین در بخش های مختلف صورت گرفته و نیاز است همه مردم هم از اموال خود مراقبت نمایند و هم در بحث پیشگیری یاریگر ما باشند. قوانین بازدارنده در دستگاه قضا نیز کمک کننده بوده اما قطعا موفقیت های بیشتر نیازمند همکاری همه جانبه مردم با مجریان امنیت و قانون است.

وی با اشاره به پلیس هوشمند در استان افزود: امنیت پایدار نیازمند پلیس هوشمند است. در سال های اخیر بحث پلیس هوشمند عمدتا در حوزه های خدماتی در دستور کار قرار گرفت. بالغ بر سی مورد طرح هوشمندسازی در سال های اخیر انجام گرفته و امسال نیز در حوزه سازمان وظیفه عمومی درخواست معافیت تحصیلی به صورت هوشمندسازی شده از طریق سامانه، مجوزهای خروج از کشور، استعلام معافیت های تحصیلی، استعلام کارت پایان خدمت و صندوق پیام های وظیفه عمومی بخشی از فعالیت های پلیس هوشمند است.

سردار ابراهیمی تصریح کرد: در حوزه راهور نیز استعلام تخلفات راهنمایی و رانندگی، سرویس تغییر آدرس، بازرسان ویژه در این زمینه، صدور مجوزهای سازمان های مردم نهاد، بخش دیگری از فعالیت پلیس هوشمند است و صرفا تمام ابزار و امکانات برای پیشگیری از جرم و برای ایجاد امنیت و آرامش مردم می‌باشد تا مردم عزیز بدانند در شهری که قدم می زنند یک چتر امنیتی وجود دارد که اجازه نمی دهد مردم عزیز حتی ذره ای احساس ناامنی نمایند.

فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: در بحث کلانتری ها و پاسگاه ها موضع برخط با دستگاه قضایی ایجاد کردیم و حدود سیزده کلانتری مجهز به این سیستم برخط شدند تا مردم عزیز بدون مراجعه حضوری از طریق این سیستم های برخط می توانند درخواست خود را ثبت نمایند و مرجع قضایی نیز بدون حضور شاکی و متشاکی، نتیجه پرونده را به ما اعلام می کنند.

وی با اشاره به نقش رسانه در نظم و امنیت بخشی جامعه یادآور شد: بی شک و یقینا اعتقاد همه جامعه این است که رسانه ها می توانند با قدرت قلم خود و تجلیل امور جامعه، نسبت به ارائه مطالب حقیقی، جامعه را آگاه نمایند و به افزایش امنیت در جامعه کمک نمایند. از رسانه های استان که صادقانه یاریگر پلیس هستند که با اطلاع رسانی دقیق، به موقع و صادقانه، به صورت پل ارتباطی بین جامعه و پلیس هستند، تقدیر می کنیم که همین امر موجب رضایتمندی مردم می شود.

سردار ابراهیمی بیان کرد: امروز با توجه به فتنه های دشمنان با استفاده از ابزار مختلف و با توجه به اینکه این ابزار و فتنه ها در راستای تحریف افکار جوانان است، رسانه ها می توانند با اطلاع رسانه دقیق و به موقع و صادقانه، این جوانان عزیز را به عنوان آینده سازان کشور به مسیر درست بازگردانند. 

مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اقتدار توأم با رأفت پلیس که می تواند موجب تعامل بیشتر با مردم شود گفت: همکاران پرتلاش پلیس که شبانه روز ایثارگرانه در حال خدمت رسانی به مردم عزیز هستند به دو ویژگی مزین هستند که شامل شایستگی های اخلاقی، همچون امانتداری، حفظ ادب، قدرت تعامل با مردم و مدافع مظلومان و برخورد با ظالمان می باشند.

سردار ابراهیمی عنوان کرد: همچنین دارای شایستگی های حرفه ای هستند. اقتدار به این معناست که در چارچوب قانون و با توجه به رسالت موجود، وظایف خود را به نحو مطلوب، شایسته و درست انجام دادن این که اقتدار را در پی خواهد داشت. امروز پلیس مقتدر، در کنار مردم عزیز ایستاده است. کارکنان پلیس عملگرا هستند و با انگیزه ایثارگری وظایف خود را انجام می دهند. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار